TRX

Cílem cvičení je pevné, posílené tělo a získání vyrovnanosti těla, koordinace a flexibility.

Techniky závěsného cvičení jsou připraveny tak, aby bylo zapojeno celé tělo jako jednotný koordinovaný systém.

Závěsné cvičení na TRX systému je další velký vývojový krok při funkčním výkonnostním cvičení.

Spojnice mezi pohybem, pružností, silou, stabilitou, koordinací, posilováním a srdcem se navzájem prolínají v jedinečné a celkově funkční formě.

Cviky závěsného cvičení umožňují třírozměrné pohyby, které nejsou možné s jiným nářadím. S malými změnami v nastavení těla, se můžeme zaměřit na specifickou cílovou oblast každého sportovce či klienta a velice individuálním způsobem pracovat na fyzických limitech.

Intenzitu tréninku se závěsným systémem TRX regulujeme změnou postoje cvičence oproti závěsnému bodu.

TRX systém se skládá ze dvou pevných popruhů nastavitelné délky zakončenými madly pro ruce či nohy.

Samotné cvičení probíhá tak, že jedna část těla je vždy na podložce (zpravidla na zemi) a druhá je zavěšena na TRX.

 

TRX ZAČÁTEČNÍCI:  TRX lekce, kde je kladen větší důraz na vysvětlení a provedení všech cviků. Instruktor postupně ukazuje základní cviky, ze kterých v následujících lekcích vycházejí další, těžší, kombinace.

TRX KRUHOVÝ TRÉNINK: TRX lekce, kde střídáme cviky na TRX dokola, či na stanovištích. Výhodou je znalost základních cviků nebo se zapojením dalších pomůcek  větší rozmanitost cvičení.

Výhody TRX tréninku:

•    Individuální trénink celého těla, který ale probíhá ve skupině pod dozorem lektora

•    Motivující hudba, jednoduché choreografie
•    Efektivní trénink celého těla
•    Kombinace aerobního a silového tréninku
•    Zaměření se na všechny svalové partie – výsledek je vyvážené a vytvarované tělo
     (žádné svalové dysbalance)
•    Žádné nárazy – nezatěžuje klouby, kosti a páteř
•    Zapojení kardiovaskulárního systému, zvýšení bazálního metabolismu
•    Každý týden nová výzva – nestereotypní cvičení s možností změny zátěže na nakládací čince
•    Vhodný pro všechny – sportovce, nesportovce, těhotné ženy, cvičence s nekoordinovanými
      pohyby a bolestí zad